A Magyar Államvasutak Zrt. utolsó keskeny nyomtávolságú gazdasági vasútja. A számos szárnyvonal közül csak a Balatonfenyves–Somogyszentpál közötti vonalszakaszon jár rendszeresen személyszállító vonat, ahol 2009. december 13-tól szűnt volna meg a forgalom. A vasút magánüzemeltetésbe kerül, amíg azonban az üzemeltető felkészül a vonatok indítására, a MÁV változatlan menetrenddel továbbra is közlekedteti a vonal szerelvényeit.
A Balatonfenyvest övező vidék korábban a Balaton
vízfelületéhez tartozott, de a hullámzás hatására létrejött turzásgátak
elszakították a tótól. Az így létrejövő mocsaras területet az 1860-as években
lecsapolták, majd megkíséreltek a területen termőföldeket létrehozni. A
terület megközelítését azonban hátráltatta a sáros, süppedős talaj.
Ennek a helyzetnek a megoldására a két világháború között 4 km hosszban 600 mm nyomtávolságú vasútvonalat építettek a balatonfenyvesi MÁV állomás és Imre-major közé. Ekkor a vasúti kocsikat még lóval vontatták, menetrend szerinti utasforgalom nem volt. Ez a rövid vonal a második világháborúban elpusztult, ezért a háború után új vasút építésére volt szükség....
2002. szeptemberétől a forgalom csak a felújított Balatonfenyves - Somogyszentpál (39b) vonalon maradt meg. A többi vonalon a közlekedést, a rossz pályaállapotokra hivatkozva, felfüggesztették.
2012. szeptemberétől az üzemeltető a MÁV-START Zrt. lett.
Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Balatonfenyvesi_Gazdas%C3%A1gi_Vas%C3%BAt